Köpvillkor

Alla priser är inklusive 25% moms utom kaffe där matmoms tillämpas med 12 % och lägsta ordervärde är 300:-
 

Fraktkostnad, Fraktfritt över 1000 kronor

Alla order med ett ordervärde över 1000 kronor levereras fraktfritt i Sverige. För order med ett ordervärde under
1000 kronor tillkommer 59 kronor inkl. moms i frakt. Fraktkostnaden tillkommer vid utcheckning av ordern.  
Flyttning av paket till annan adress/DHL servicepoint räknas som ny sändning och debiteras kund.
 
Kom ihåg att hämta ut ditt paket annars blir vi tvungna att debitera dig för de ökade kostnaderna. För detta tar vi ut en administrationsavgift som debiteras ditt kort med 350:- för Pay-Pal gäller samma belopp eller om du har valt att betala mot faktura debiteras du från Svea Ekonomi  350:- plus faktura avgift. Varan kan skickas igen men sker då mot efterkrav.
För beställningsvaror tas en avgift motsvarande 25% av varuvärdet som hanteringsersättning utöver administrationsavgiften.
Varan räknas som skickad till kund så fort den har lämnat lagret. I de flesta fall skickas sändningsinformation till kunden på mejl.
 

Betalning via Kort

 
Som kund hos oss, betalar du dina varor med säker kortbetalning, genom Nets
Nets är certifierade för kortbetalningar enligt VISA:s AIS och MasterCards SDP och använder 3-Dsecure, en standard som används av VISA och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren och säljföretaget.
För att kunna handla med kort behöver du därför registrerar ditt kort för Internethandel hos din bank. Läs mer här


Följer Pan Nordic Card Associations föreskrifter för korthantering.

 
All kommunikation gällande betaltransaktioner mellan säljföretaget, kunder/köpare och Auriga ePayment sker krypterat med hjälp av SSL (Secure Sockets Layer), viket är en standardiserad teknik för säker kommunikation över Internet. Dessutom används MAC (Message Authentication Code) som är ett elektroniskt sigill för att säkerställa att data som sänds mellan säljföretaget och Betalväxeln inte har manipulerats.
 

Betalning via SveaWebPay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av NewHome Sverige AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Fakturaavgift tillkomer med f.n. 29:-

Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Betalning via SveaWebPay Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Reklamationer och Ångerrätt

Kontrollera leveransen och anmäl synlig transportskada direkt till transportören. Anmärkning på levererade varor skall göras inom 8 dagar.
 
Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med din beställning så har du som Konsument (privatperson), enligt lag om konsumentskydd vid distansavtal, i vissa fall rätt att frånträda ett köp. Du skall då inom 14 dagar från det att Du tog emot varan, lämna eller sända ett meddelande om detta till oss. Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning.
Retur av vara skall alltid skickas med utkörning till Newhome Sverige AB, Skogvaktarvägen 55B, 633 49 Eskilstuna
Newhome Sverige AB åtar sig inte att hämta ut paket på utlämningsställen, utan i dessa fall går paketet i retur till avsändare. Returen anses därvid inte ha kommit fram till oss.
En vara anses vara skickad till kund så snart den har lämnat vårt lager eller tredjeparts centrallager. Att inte hämta ut en beställd vara så tillkommer avgift enligt dessa villkor.
 
Ångerrätt gäller ej på beställningsvaror som anskaffas för kunds räkning, varor där ev plombering är bruten, på livsmedelsvaror (t.ex kaffe) eller för företag.
 
Vid nyttjande av ångerrätten kan ett eventuellt användande av produkten innebära en viss värdeminskning, detta är på konsumentens bekostnad, varor som innehåller brandfarliga vätskor, gas, olja etc  innebär att fraktkostnader för returer ökar avsevärt då dessa klassas som farligt gods.
För varor som använts kan värdeminskningen bli upp till 100%. Kontakta kundtjänst för mer information om detta!
 
Varan skickas tillbaka i originalförpackningen och skall vara oanvänd. Observera dock att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada.
Kunden betalar den faktiska kostnaden för returfrakten dock lägst beloppet för standardfrakt.
 
Packa returen väl.
Skador som orsakas på grund av dåligt eller slarvig packning återtas inte. Kunden har hela ansvarer för returvaran tills den nått oss. Alltså även under transporten, skador som uppstår under transport och ev förlust av gods under densamma.
 
Meddela oss dina uppgifter och ordernummer innan retur skickas. Vi skickar därefter en retursedel med e-post som du måste använda. Varorna returneras i det emballage som beställningen skickades med. Så fort vi mottagit varan och kontrollerat den återbetalas beloppet inklusive fraktavgifter. Returfrakten betalas alltid av kunden.
 
För beställningsvaror tas en avgift motsvarande 25% av varuvärdet som hanteringsersättning
Ångerrätten är endast tillämplig för privatpersoner och gäller alltså inte för företag.
 
Kontakta oss gärna om du har frågor eller för mer information.
 
Exempel på returkostnad:
Mindre paket 1-3 kg från ca 100:-
Större paket 5-20kg, från ca 150:-   ( max längd 150cm)
Styckegods över 20kg från ca 350:-
Pallgods från ca 550:-
 

Reservationer

 
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformation, felskrivningar och ändringar som ligger utanför vår kontroll. Detta gäller även de bilder som finns för varor vilka kan vara anpassade för en annan marknad. Priserna som gäller är det pris som gäller vid beställningstillfället. Färger kan variera beroende på hur din datorskärm är inställd med ska normalt inte vara alltför avvikande mot verkligheten.
 
Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt, inte heller för skador som drabbar tredje man på grund av att produkten är felaktig eller att handhavandet skett felaktigt såsom andra följdskador eller indirekta skador.
För strejker, lockouter ellar andra stridåtgärder på arbetsmarknaden, som kan ge upphov till förseningar i leveransen och som vi inte råder över, tar vi inget ansvar för.
 

Garantier

 
Vi ställer oss bakom den kvalitet vi erbjuder. Alla våra produkter omges av branschledande garantier.
Det är inte svårt att gå i god för verklig kvalitet. Därför lämnar vi 12** - 24 månaders garanti mot fabrikationsfel. Inget tjafs,  kontakta oss så löser vi ditt problem!
 
På många av produkterna lämnas längre fabriksgaranti och vi lämnar då samma garanti som tillverkaren lämnar. Vissa produkter har livslång* garanti därför är det viktigt att spara kvittot.
Privatpersoner omfattas av konsumentköplagen, vilket innebär att ni har reklamationsrätt under 3 år.
Läs mer här på Konsumentverkets hemsida.
 
* Med livslång garanti menas 25 år.
** Dualit har 12 månaders garantitid.